.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فردوسي‌پور و خياباني مسافرتند نه ممنوع‌التصوير

معاون سيما در معرض پرسش‌هاي خبرنگاران درباره‌ي ادامه‌ي مناظره‌هاي تلويزيوني و بسط آن به حوزه‌هاي ديگر از جمله فرهنگي قرار گرفت و درباره برگزاري اين مناظره‌ها در حوزه‌هاي مديريتي تلويزيون پاسخ مثبت داد و گفت در صورتي كه فرد يا افراد متقاضي، اعلام آمادگي كنند، حاضر است در اين مناظره‌ها شركت كند.

دكتر مرتضي ميرباقري در پاسخ به اين پرسش ايسنا كه در ادامه توليد و پخش مناظره‌هاي سياسي كه همزمان با انتخابات به روي آنتن رفت، آيا بحث توليد «نود فرهنگي» و ادامه مناظره‌ها در دستور كار قرار گرفته‌است؟ گفت: به حول و قوه‌ي الهي بعد از استقبال جدي افكار عمومي از مناظره‌هايي كه در ايام انتخابات برگزار شد، درصدد طراحي چندين برنامه نود و مناظره‌گونه هستيم.

او از توليد و پخش چند برنامه مناظره گونه خصوصا در مسايل فرهنگي و اجتماعي خبر داد و گفت: اين برنامه‌ها طراحي شده‌اند و پخش آن‌ها از نيمه تابستان امسال آغاز مي‌شود.

ميرباقري در پاسخ به پرسش ديگر ايسنا درباره‌ي اين كه چرا تلويزيون در زمينه آرامش‌بخشي پس از انتخابات و پاسخ به پرسش‌ها و احساسات مردمي، پخش برنامه‌اي را در دستور كار قرار نداد؟ گفت: سياست صداوسيما از توليد و پخش مناظره‌ها و ديگر برنامه‌هاي تبليغاتي اين بود كه كانديداها از ساختارهاي مختلف ما براي تبليغ و معرفي خود استفاده ‌كنند؛ بر اين اساس علاوه بر مناظره، ساختارهاي ديگري چون مستند و برنامه‌هاي گفت‌وگو محور نيز در اختيار آنان قرار گرفت. همچنين تعداد برنامه‌هاي انتخاباتي و تبليغاتي در اين مدت بسيار زياد بود و كانديداها به اندازه كافي خودشان از اين فرصت استفاده كردند؛ بنابراين لازم نبود نيرويي از خارج وارد اين حوزه شود.

معاون سيما به اين پرسش كه آيا اتخاذ چنين سياستي به معناي فراموشي مخاطب نيست؟ پاسخ منفي داد و گفت: مخاطب ما در آن ايام با حجم زيادي از مطالب درباره كانديداها مواجه بود و از طرفي آن زمان بايد در اختيار نامزدها قرار مي‌گرفت؛ بنابراين ما كارشناسان را وارد مباحث نمي‌كرديم. چراكه طبيعت انتخابات ايجاب مي‌كرد كه اين آرامش برقرار شود.

ميرباقري در ادامه مدعي شد: بعد از مجموعه اتفاقاتي كه پس از انتخابات رخ داد، مجموعه فعاليت‌هايي كه صدا و سيما صورت گرفت كه مردم در نهايت صداوسيما را به عنوان حوزه‌اي كه فضا را معقول و آرام مي‌كرد، تشخيص دادند.

وي در پاسخ به اين پرسش كه نظرات مردمي مبني بر فعاليت‌هاي معقول و منتهي به آرامش صدا و سيما را چگونه بدست آورده‌است؟ ادعا كرد: ما معمولا هر روز از مردم نظرسنجي انجام مي‌دهيم؛ چه قبل و چه بعد از انتخابات، دهها نظرسنجي حاكي از اين بود كه تلويزيون مسير قابل قبولي را در اين دوره طي كرد.

ميرباقري سپس متذكر شد: ايجاد فضاي معقول و آرام از طريق برنامه‌هاي تلويزيوني در مورد تمام برنامه‌ها است و شامل حال اخبار نمي‌شود. چه سريال‌ها و چه برنامه‌هاي نمايشي‌ما و چه ساير ساختارها اين فضا را القاء مي‌كردند. در حقيقت تمامي ساختارها اعم از سريال، مستند و يا انيميشن معابري براي صدا و سيما هستند كه از طريق آنها با مردم صحبت كنيم.

معاون سيما ادامه داد: شايد در مناسبت‌ها اين قضيه قابل ذكر باشد كه تلويزيون در تمام مناسبت‌ها با تمام ساختارها وارد مي‌شود و تمام ساختارهاي ما به عرصه مي‌آيند. ما انتخابات را هم يك مناسبت تلقي مي‌كرديم و در نتيجه تمام ساختارهاي ما ناظر بر اين قضيه بود.

در اين نشست كه با حضور معاون سيما و اغلب مديران شبكه‌ها برگزار شد، محمد ساري، مدير راديو قرآن درباره‌ برگزاري مناظره‌هاي ديني در اين شبكه به خبرنگار ايسنا اظهار كرد: سياست مناظره سياست كلاني است كه حدود آن توسط رئيس سازمان صدا و سيما تعيين مي‌شود؛ اما در حال حاضر در حوزه انديشه همين برنامه‌ي «مشكات» كه براي تابستان طراحي شده، بحث‌هاي جدي را مطرح مي‌كند و برخي شبهات ديني را به بحث مي‌گذارد.

معاون سيما هم چنين در پاسخ به پرسش خبرنگاري درباره‌ي توليد و پخش نود فرهنگي و اين كه چقدر تلاش مي‌شود اين برنامه‌ها به معناي واقعي و بدور از فشارهاي خارجي چالشي باشند و مسائل مد نظر را بيان كنند و تعطيلي نشوند، گفت: تلاش‌هايي در اين خصوص انجام مي‌شود و برنامه‌هايي در زمان خود توليد شدند كه آثار خودشان را هم داشتند؛ البته ممكن است فشارهايي از بيرون و درون وجود داشته باشد و تحليل‌هايي هم انجام شود كه ما با ملاحظه‌ي تمام اين موارد تصميم مي‌گيريم كه برنامه را تداوم بدهيم، چگونگي برنامه را تعيين كنيم ومباحث فرهنگي و اجتماعي را شناسايي كرده به بحث بگذاريم و تحليل كنيم.

او ادامه داد: تا جايي كه سعه صدر در جامعه ما وجود داشته باشد، صداوسيما به عنوان بستر مي‌تواند اين مورد را دنبال كند.

معاون سيما در پاسخ به پرسشي درباره‌ي ابقاء احتمالي سيدعزت‌الله ضرغامي در مقام رياست سازمان صدا و سيما و اين كه آيا او با همين گروه به كار خود ادامه مي‌دهد؟ گفت: در مورد ابقاء آقاي ضرغامي معظم رهبري حكم مي‌دهند؛ ايشان 5 سال رياست سازمان صدا و سيما را برعهده داشتند، تيمي را انتخاب كردند و برنامه‌هايي را طراحي كردند؛ چنان‌چه تصميمي گرفته شود خودشان بايد در خصوص تيم و برنامه‌هايي كه طراحي مي‌كنند تصميم بگيرند.

در اين نشست هم چنين معاون سيما درباره‌ ممنوع التصوير بودن برخي مجريان و گزارشگران ورزشي صدا و سيما به دليل فعاليت‌هاي انتخاباتي، گفت:‌ ممنوع‌التصوير بودن آقايان فردوسي‌پور و خياباني دروغ است؛ تا همكاران ما دو هفته سفر بروند شايعات شروع مي‌شود.

هاشم رضايت، قائم مقام مدير شبكه سه سيما نيز در پاسخ به اين پرسش توضيح داد: هر سال كه ليگ فوتبال شروع مي‌شود، آقاي فردوسي پور هيچ كجا نمي‌تواند برود و در طول هفته بايد مدام فيلم بازي‌ها را جمع‌آوري و بررسي كند. بنابراين تنها فرصتي كه ايشان براي استراحت دارند، تعطيلي ليگ است. ما تنها در يك بازي ملي از ايشان دعوت كرديم كه با اكراه آمدند؛ بنابراين ترجيح مي‌دهند در تعطيلات به سفر بروند و به كارهاي دانشگاهي خود برسند. آقاي خياباني هم تعهد دادند كه براي برنامه‌ ضبطي به شهرستان بروند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.182 seconds.